چربی گیر

چربی گیر

چربی‌گیر در فاضلاب آشپرخانه‌ها و تالارهای پذیرایی، محیط‌های صنعتی که حاوی ذرات معلق روغن و چربی به صورت معلق(امولوسیون) می‌باشند است. چربی‌گیر ساده‌ترین روش ممکن برای جداسازی چربی مخلوط با فاضلاب برای بهبود عملکرد تصفیه در مرحله‌ی بعدی یا جلوگیری از آسیب‌های زیست‌محیطی وارد شدن چربی‌های خوراکی یا صنعتی به چاه و فاضلاب است.

چربی گیرها، دستگاه هایی هستند که برای جداسازی روغن و چربی قبل از ورود به چاه جاذبی طراحی و اجرا می‌شوند. یکی از مهمترین مشکلات ایجاد شده در آشپزخانه‌های صنعتی و تهیه غذا تجمع روغن و چربی در سیستم‌های زهکش و چاه می‌باشد که باعث ایجاد گرفتگی و انسداد خواهد شد.

چربی گیر فایبرگلاس

چربی گیر فایبرگلاس توسط دیوارهایی مجزا از هم جدا می شوند .در ابتدا و پس از ورود فاضلاب به درون چربی گیرفایبرگلاس وارد یک سبد آشغالگیری می شود. که مواد جامد را که به همراه فاضلاب وارد می شود را جدا میکند و پس از آن وارد مخزن ابتدایی می شود که با نصب یک (packing) مدیای ثابت باعث گرفته شدن تلاطم آب و تغییر جهت حرکت آب از افقی به عمودی می شود و با نصب این پک می توان دمای فاضلاب را هم پایین تر آورد که خود این عمل کمک فراوانی به شناور کردن چربی میکند. این عمل راندمان حذف روغن و چربی را به طور قابل شایانی افزایش می دهد و باعث بهتر کار کردن چربی گیر فایبرگلاس می شود. پس از این مرحله روغن وچربی به سطح آب می آید. و آب فاقدچربی از قسمت زیرین صفحه جداکننده وارد بخش بعدی می شود که از این قسمت از سطح بالایی چربی گیرفایبرگلاس عبور می کند.

فواید استفاده از چربی گیر فاضلاب

استفاده از چربی گیر فواید زیادی دارد و همین باعث شده بسیاری از مجموعه های تهیه غذا و رستوران ها از این دستگاه استفاده نمایند. برخی از این فواید عبارتند از:

- جلوگیری از ورود چربی به شبکه فاضلاب و تصفیه خانه

- پیشگیری از آسیب رسیدن به تجهیزات شبکه فاضلاب و تصفیه خانه

- پیشگیری از پر شدن سریع چاه فاضلاب

- جلوگیری از آلودگی محیط زیست و آب های سطحی

- تصفیه آسان و بدون مشکل فاضلاب

- کاهش بار آلودگی فاضلاب تولیدی

- جلوگیری از ایجاد گرفتگی در لوله های فاضلاب

- عدم نیاز به لوله بازکنی و رفع گرفتگی لوله ها

- بهبود روند تصفیه فاضلاب در تصفیه خانه

چرا چربی ها نباید وارد فاضلاب شوند؟

الزام استفاده از چربی گیر : ورود فاضلاب های حاوی چربی و روغن به فاضلاب باعث رسوب ذرات چربی و روغن در دیواره لوله ها و اتصالات و بالتبع گرفتگی (Fouling) اتصالات می شود. از طرف دیگر در اکثر رستوران های بین شهری مستقیماً پساب آشپزخانه را به داخل چاه تخلیه می کنند. این امر باعث گرفتگی روزنه های دیواره چاه و در نتیجه کاهش قدرت جذب چاه می شود. بنابراین استفاده از چربی گیر جهت جداسازی و حذف ذرات چربی و روغن از پساب، قبل از ورود به شبکه فاضلاب امری ضروری می باشد.

برچسب ها: چربی گیر , چربی گیر فایبرگلاس , چربی گیر فاضلاب , قیمت چربی گیر ,

[ بازدید : 17 ] [ امتیاز : 4 ] [ نظر شما :
]

[ پنجشنبه 4 مهر 1398 ] [ 9:09 ] [ چربی گیر ]

ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]